O PROGRAMU
Opis programa
Zakaj bi se mladi učili razvijanja iger v Unityju?
Zakaj izbrati Reload akademijo?
Program mladim ponuja priložnost, da iz pasivnih uporabnikov tehnologije postanejo aktivni ustvarjalci digitalnih vsebin. Na delavnicah tako razvijajo digitalne in ustvarjalne veščine skozi praktično izkušnjo celostne izdelave video igre. Poleg tehničnih veščin pa krepijo tudi veščine komuniciranja, literarne pismenosti in podjetnosti.
Program temelji na več opaženih potrebah:
(1) Mnogi mladi se želijo naučiti programiranja, a težko najdejo dostopen in motivacijsko zasnovan program, kjer bi znanje pridobili na zabaven in praktičen način.
(2) Po raziskavi DIGCOMP (Evropski okvir digitalnih kompetenc) mladi pogosto nimajo razvitih višjih digitalnih kompetenc, kot so načrtovanje, ustvarjanje vsebin in reševanje problemov s pomočjo tehnologije.
(3) Poročilo o razvoju 2025, ki ga je pripravil UMAR, prav tako opozarja, da je ustvarjalnost mladih v Sloveniji med najnižjimi v EU. To predstavlja izziv za dolgoročni razvoj, saj ustvarjalnost in inovativnost pomembno prispevata k gospodarski rasti in družbenemu napredku. V programu jih bomo prek igrifikacije (sestava vsebine igre, dialogi v igri itd.) podprli pri razvoju teh veščin.
(4) Nacionalna strategija »Vzgoja in izobraževanje 2030« poudarja pomen razvijanja podjetnosti, ustvarjalnosti in komunikacijskih veščin za aktivno državljanstvo in zaposljivost mladih. Proti koncu našega 3-letnega programa se zato dotaknemo tudi podjetniškega mišljenja (imamo igro, kaj pa zdaj?) in spoznamo vsaj en osnoven pripomoček (kot je Business Model Canvas). Prav tako pa v zadnjem letu oblikujemo močen CV in portfolio, ki bo udeležencem pomagal pri iskanju prve zaposlitve.
Udeleženci tekom programa skozi razvoj videoigre v okolju Unity:
razvijajo osnovne programerske veščine (C#),
gradijo logično mišljenje in algoritmično razumevanje,
razvijajo veščine komuniciranja, ustvarjalnost ter podjetnost in
sodelujejo v majhnih skupinah, kjer je pomemben tudi peer-to-peer prenos znanja.
Program mladim ponuja priložnost za boljšo poklicno orientacijo. Razvoj videoiger in programiranje sta hitro rastoči in privlačni področji z velikim potencialom. Na sproščen način mladi spoznajo, da lahko tehnično znanje uporabljajo kot orodje za izražanje svojih mnenj, ustvarjanje in celo za razvoj svoje prihodnje kariere.
Cilj vsakega sklopa programa
Udeleženec do konca šolskega leta samostojno v skupini vrstnikov izdela vsaj eno interaktivno videoigro. Pri tem uporabi osnovno programiranje v jeziku C# in orodje Unity. V prvem letu programa je kompleksnost iger manjša in njihovo število večje, v drugem in tretjem pa ravno obratno.
Vsak udeleženec sodeluje v skupinski nalogi ter s tem razvija socialne in komunikacijske veščine. To prispeva k izkušnji sodelovanja v projektno vodenem okolju.
Vsaka skupina na koncu programa javno predstavi svojo videoigro pred ostalimi skupinami in mentorjem. To krepi samozavest in veščine nastopanja.
Ciljne skupine programa
Primarna ciljna skupina programa so mladi med 15. in 25. letom starosti, ki jih zanimajo tehnologija, videoigre, programiranje ali ustvarjalnost v digitalnem okolju. So pa več kot dobrodošli tudi starejši, saj je kompleksnost programa na visokem nivoju.
Program je zasnovan tako, da ne zahteva predhodnega znanja, kar ga naredi dostopnega tudi tistim, ki se s programiranjem šele srečujejo, hkrati pa kasneje (Create in Master) ponuja dovoljšno poglobitev v vsebine za tiste z več znanja.
Start učni cilji:
Create učni cilji:
Master učni cilji:
Kaj je to Reload Game jam?
Na koncu vsakega šolskega leta se organizira vseslovenski Game jam za vse tečajnike. Reload Game jam je tekmovanje, kjer ima vsaka skupina 72 ur časa da naredi virtualno igro. Vsako leto se določi tema in omejitve, ki jih morajo tekmovalci upoštevati. Na koncu vsake ekipa predstavi svojo igro, publika glasuje za najboljšo igro, ki dobi pokal za prvo mesto in super nagrade za vse člane.
Reference mentorja
Zaključna evalvacija (zadnje srečanje)
Ob koncu programa udeleženci izpolnijo celovito pisno evalvacijo, ki vsebuje:
samooceno pridobljenega znanja in veščin,
oceno občutka pripadnosti skupini,
mnenje o uporabnost znanja za prihodnost ter
povratno informacijo o vsebini, mentorstvu in organizaciji.
Poleg pisne evalvacije bo neformalno spremljan tudi napredek udeležencev skozi projektne predstavitve, mentorjevo opazovanje in refleksijo udeležencev, ki bo izvedena tudi s pomočjo spremljanja doseganja lastnih SMART ciljev.